rekrut bermula 27/4/2014 tapi budak2 poli kena datang awal hari sabtu sebab latihan tempatan kan.. sampai kat albiruni kitorang diarah kan amek tilam masukkan kat block2 budak shortsem.. haha.. nasib la tilam tuh ringan.. naik turun tangga bawak tilam.. dah la aku ruby ecah ngan ayu ta sempat rehat.. makan pun tak lagi time tuh.. penat gila la time tuh sebab semalam kitorang hmmmmmm malas nak cite.. time tuh budak kipsas ta sampai lagi.. dorang datang ahad ke isnin tah.. dah siap kemas tilam tuh.. tuan panggel soh bekumpul.. tuan bagi senaman tetengah hari dan akhir nyaa gedebukkkkkkkkk!! pengsan dehh gueehhh.. huahahha.. malu gilaa.. hari pertama kau pengsan sape tak malu.. baru hari pertama sebulan nnti macam mana..
budak kipsas pun sampai.. time tuh.. ouhh dah nak bermula dah rekrut.. sebulan kitorang bersama.. buat keja pun sama.. penat? tak boleh fikir diri sendiri ja.. orang lain pun penat.. sepenat penat penuntut.. penat lagi jurulatih.. :') minggu pertama rekrut.. kitorang sebok ngan pentadbiran.. urus kad bank, medical check up.. huhu.. time medical check up tuh la tempat kitorang berehat sementara menunggu yang lain.. haa tidur la bergelimpangan kat klinik poli tuh.. haha.. dah settle semuaa.. kitorang belajar kawad kaki.. 3 hari ja kawad kaki tanpa senjata.. lepas 3 hari tuh.. kitorang diajar kawad senjata.. panas kau jangan ckp laa.. tak sampai 3 hari dah hitam legam.. haha.. mula2 angkat senjata rusuk senjata hormat semua nak patah jugak tangan.. berat kan.. dah lama2 biasa dahh.. di tengah tengah panas, sjn ro ckp anggap saja di bawah bulan purnama.. hahahaha.. mental kene kuat..
banyak pengalaman time rekrut.. nak berpisah jangan ckap la kan... menangis kata kau.. nak mintak maaf pun tak terkata.. walaupun kene lempangan maut hehe.. lempangan tuh la byk bg pengajaran kat semua.. walaupun aku dan 2 3 kawan2 lain yang kene.. haha.. kalau tak kene lempang time tuh.. kitorang takkan buat betol.. haa.. kan bersebab tuh.. soh lari junjung senjata itu nak kuat kan tangan semata.. haha... dalam medan kene ketok ngan kayu sebab nyaa tak buat rjukan kat kad jarak.. haha.. kene gigit botol pun bolehh..
paling best sekali.. dimana mana sahaja kitorang tidur.. tgh2 panas berkawad pun boleh tidoo.. time senang diri pun boleh tidur.. kelas Ilmu Medan Perang (IMP) jangan ckap la kann.. hahah kelas ilmu mata pejam kata kau.. hahahha... pantang duduk terus lena.. walaupun masa rehat 5minit pun tidur.. time latihan gerak tempur.. walaupun kat tengah padang panas2.. nak2 lagi stand to.. hahahha... yeayhhh babbehhh.. kita berjaya tidur meniarap.. hahahha.. hari penutupan sep2 penyekat kanan ngan kiri sedap tidur.. mahu tak nyaa lama kot menunggu ketibaann hehehhe.. apa2 pun.. forever first the best.. :)





No comments:
Post a Comment