Friday, 4 April 2014

KeH!DuPaN~ (",)

KEHIDUPANN~
baik macam mana punkita mesti ada yang tak suka akan diri kita.. kita kena sedar.. kita hidup dengan manusia yang mempunyai banyak ragam.. bukan hidup dengan robot yang hidup tanpa hati dan perasaan..  kebahagiaan yang kita rasa hari ini tak semestinya kekal sampai bila bila.. kadang-kadang kita kena siap sedia untuk tempuh hari hari yang mungkin akan melemah kan semangat..  biar orang bicara tentang kita..  biar orang nak anggap kita apa.. asal kan kita taw kita macam mana...  Allah sentiasa ada.. sekali orang becerita tentang kita.. kita dapat pahala kan?  jadi kita senyum je k.. hihi..


MASALAH??  maaf saya katakan.. jika ada masalah.. tolong bertanya.. jangan buat andaian sendiri yang segala jawapan bermula dengan perkataan "MUNGKIN"..  kita dah besar, dah boleh fikir apa yang betul dan salah.. jaga adab..  kita boleh duduk berbincang.. bukan dengan mengutuk mengumpat and whatever.. jangan bebankan orang lain.. jangan ajak orang lain untuk buat dosa.. jangna dengar dari sebelah pihak.. please be matured..  :)
hargai orang yang sentiasa bersama dengan anda.. jangan sampi orang yang selalu dengan kita pergi dan takkan kembali..  belajar berterima kasih..  memang kita hidup banyak dugaan dan cabaran..  dengan dugaan dan cabaran tuh lah.. kita akan lebih matang untuk urus kehidupan..  dekat kan diri dengan Allah.. insyaAllah tenang.. jaga hubungan dengan kawan kawan.. eratkan dan perbanyakkan hubungan silaturrahim..  :) cara menegur seseorang juga.. tegur dengan cara terbaik.. bukan dengan permalukan orang.. tak elok.. jaga maruah orang.. orang akan jaga maruah kita.. insyaAllah..  yang buruk datangnya dari diri sendiri.. yang baik datangnya dari Allah..  jangan riak dengan apa yang kita da..  bersyukur dengan apa yang kita ada.. aminnnn...

No comments:

Post a Comment